Bylinky.cz
Na začátku roku jsme vytvořili sérii internetových spotíků pro jednoho z největších dodavatelů bylinek v České republice – Bylinky.cz. Poptala nás agentura Justmighty, jež vytvořila koncept, ve kterém malé děti ve věku od tří do osmi let ochutnávají samostatné bylinky a poté jídlo, ve kterém jsou obsaženy. Ze spontánních reakcí dětí se pak sestříhlo hlavní minutové video a čtyři třicetisekundové varianty pro každou bylinku zvlášť. Výstupem byly i krátké verze na Instagram a bumpery.
7 statečných
Základem dobrého výsledku byl casting hlavních hrdinů – tedy sedmi malých capartů. Natáhli jsme sítě přes celou republiku, a společně s klientem vybrali sedm dětí, které se na první pohled nestyděly před kamerou a charakterově se lišily. „Chtěli jsme se vyhnout tomu, aby děti musely před kamerou hrát, šlo nám o spontánní reakce. Ať už stydlivé či sebevědomé, ale zkrátka přirozené.“ popisuje režisér Jan Kolář.
Děti se na place míjely, přijížděly zvlášť dle rozvrhu a při natáčení se dbalo na to, aby na place bylo co nejméně lidí a malé herce nic neznervózňovalo při (pro většinu) jejich reklamním debutu. Nejmladší Kristýnce byly tři roky, nejstarší Amélii osm.
Je libo Mojito?
Ve spotech se použily čtyři druhy bylinek – bazalka, máta, pažitka a petržel. Ke každé bylince se pak vymyslelo jídlo, do kterého se přidává. Děti měly za úkol nejdříve bylinku ochutnat a poté ji použít při přípravě jídla. Bazalku přidaly do smoothie, které si samy rozmixovaly, petrželí dochutily vývar, pažitkou posypaly chléb s máslem a mátu použily do (nealkoholického) Mojita.