ŠKODA AUTO
Kluci z Justmighty nás pozvali ke spolupráci na kampani pro Škodovku. Protože jsme spolu již dříve spolupracovali na různých projektech, máme ověřeno, že nám to vzájemně skvěle funguje. A nejinak to bylo i se Škodovkou.
Cílem kampaně bylo dostat do povědomí zákazníků novou mobilní aplikaci pro iOS a Android – Škoda Connect LITE. Tento chytrý asistent vás informuje o vašem vozu, stylu řízení, zvýší vaši bezpečnost nebo pomůže při řešení krizových situací. Můžete v něm přehledně vést svou knihu jízd a má spoustu dalších užitečných funkcí.
Vytvořili jsme celkem pět konceptů, jak kampaň uchopit. Škodovce se nejvíce zamlouval námět se sympatickým až „nerdovsky“ vypadajícím kutilem. Celou myšlenku aplikace Škoda Connect LITE jsme představili pomocí série tří hraných reklamních spotů. Ke každému ze tří spotů jsme přistupovali odlišně. Spot „MyŠkoda“ stál na atmosféře a vizuálu, „Driving feedback“ na výrobě rekvizit a „Parking“ na jednoduchém skeči.
Hlavním hrdinou všech videí je, jak už jsme naznačili, nerd – mladý automobilový nadšenec a kutil, který si svou starší oktávku doma vylepšuje nejrůznějšími udělátky a vychytávkami. Přitom si stačí stáhnout novou aplikaci Škoda Connect LITE, která mu zjednoduší život. V návaznosti na reklamní spoty bylo potřeba představit aplikaci samotnou – vznikly proto dvě motion videa, v prvním představujeme aplikaci koncovým zákazníkům, v tom druhém dealerům, kteří produkt svým klientům doporučují. Prohlédnout si je můžete níže.
U spotu „MyŠkoda“ se velmi dbalo na vizuální dojem. Natáčelo se v Židlochovicích u Brna v dílně, ve které se od 50. let nic nehnulo. Lokace se tedy nemusela kompletně aranžovat a krom kancelářského koutku se využívalo rekvizit, které se již v dílně nacházely. Důležitou roli sehrála zvuková postprodukce, která hrála klíčový prvek v temporytmu videa.
Pro spot „Driving feedback“ se vyrobily či upravily rekvizity, které metaforicky zobrazují funkce aplikace. Anténu na střeše pohání úhlová bruska, jehličková tiskárna se zrychluje vrtačkou a zapisovací zařízení má vyrobený mechanismus přímo pro účely tohoto spotu. Kompletní jízda je natočena na tzv. lowloaderu, tedy návěsu, na kterém auto za jízdy stojí, a je tedy možné libovolně měnit úhly kamery. Spot se natáčel na malebné silnici v Českém ráji.
Pro poslední díl „Parking“ bylo největším oříškem zaplnit parkoviště, mít důvěru v počasí a vše stihnout v dobrém světle za pár hodin. Tento spot stál více na situaci a hereckém umu, to však oba herci zvládli na jedničku.
Samotnou aplikaci bylo třeba představit zákazníkům. Pomocí animací tak vzniklo motion video, které slouží jako „Customer explainer“ – představuje aplikaci zákazníkům a vysvětluje některé její funkce.
Druhým animovaným videem, které vzniklo, je „Dealers explainer“, které je určeno prodejcům aut ŠKODA, aby dobře chápali smysl aplikace ŠKODA Connect LITE a mohli ji doporučovat zákazníkům.
Hodnocení klienta
Kdybych měl vyzvednout jednu super věc, tak to bylo nadšení, se kterým celou kampaň tvořili.
Daniel Kunzo
ŠKODA Digital Marketing Communications