Stihl
Bacha na medvědy! Pro společnost STIHL jsme natočili televizní spot pro jejich podzimní akci na motorové pily. Naše kreativa se firmě nakonec natolik zalíbila, že byla využita i pro následnou offline kampaň.
STIHL nechal celou kreativní stránku věci na nás, proto jsme při vytváření námětu rozpracovali hned několik nápadů, ve kterých jsme se dotkli i těch nejhlubších témat jako je metafora lásky, která nerezaví, až po příběhy zdůrazňující tradici a spolehlivost jejich zahradní techniky. Klientovi se nejvíce zalíbil nápad s medvědy založený na jednoduchosti a vtipnosti a my jsme se mohli pustit do realizace.
Nejdříve bylo třeba najít co možná nejreálnější kostým medvěda. Zní to jednoduše, ale zjistili jsme, že kostýmy medvědů jsou nedostatková věc. Sítě jsme rozhodili po celém světě. Přemýšleli jsme o elektricky ovládaném kostýmu na míru vyrobeném v Německu i o zapůjčení animatronických medvědů z Hollywoodu. Nakonec nás zachránili kostyméři z brněnského divadla, kteří nám půjčili jejich kostým, kterému jsme následně pomocí 3D animací dotvořili hlavu.
Poté již nic nebránilo samotnému natáčení, které proběhlo v krásných lesích na Vysočině, a k natáčení nám stačil jeden natáčecí den. Ve scéně, kdy hlavní hrdina leze na strom, jsme využili možnosti zeleného klíčovacího plátna, abychom herce nemuseli učit lezení po vysokých stromech.
Záběry v korunách stromů jsme poté dotočili pomocí vysokozdvižné plošiny, což si užil zejména náš kameraman, který měl fantastický výhled. Během postprodukce jsme práce koordinovali tak, aby 3D animátoři měli co nejvíce prostoru pro vytvoření CGI modelu hlavy medvěda.
S reklamním spotem jste se mohli setkat na internetu i v televizi po dobu celé podzimní kampaně 2018. Tento spot byl vyroben také v kratší 15sekundové verzi a byl nominován na Zlatou pecku 2018 – cenu za nejkreativnější reklamní spoty.
Delší verze o délce 25 sekund obsahuje několik scén, navíc byla využita v počátcích kampaně, kdy bylo potřeba celou myšlenku představit.
Kratší verze o délce 15 sekund byla vysílána po delší verzi. Některé scény byly vystřiženy, aby reklama byla dynamičtější, protože divák již video zná.
Hodnocení klienta
Jan Kolář a jeho tým pro nás připravili komunikační kampaň v novém, v minulosti nerealizovaném stylu, která obohatila paletu námi doposud používaných komunikačních strategií. Na naší spolupráci s týmem Jana Koláře oceňujeme zejména kreativitu a preciznost, kterou věnovali detailním řešením, a vysokou profesionální úroveň práce. Tato kampaň právě probíhá v médiích. Podle dosavadních průzkumů je vnímána vysoce pozitivně, což se, jak věříme, pozitivně projeví i v našich prodejních plánech.
Jiří Rumplík
Jednatel STIHL Česká republika